ZRÓB KROK W PRZYSZŁOŚĆ

LEXUS RZ

Umów się na jazdę próbną

Przetestuj elektrycznego
Lexusa RZ w naszym salonie!

Z KORZYŚCIĄ DO 90 100 ZŁ*

JUŻ OD 2 291 NETTO ZŁ/MC

W LEASINGU KINTO ONE**

  • Całkiem nowy samochód elektryczny Lexusa powstał na specjalnie w tym celu stworzonej platformie
  • Zaawansowane technologie wzmacniają prowadzenie i osiągi zgodnie z koncepcją Lexus Driving Signature
  • Pierwsze auto na świecie z opcjonalnym systemem One Motion Grip – układem kierowniczym steer-by-wire z wolantem
  • Lexus e-Axle z innowacyjnym napędem DIRECT4, który kontroluje przekazanie momentu obrotowego
  • Kokpit kierowcy stworzony zgodnie z koncepcją Tazuna
  • Fotochromatyczny dach panoramiczny i ogrzewanie promiennikowe - nowoczesne technologie w kabinie Lexusa RZ
  • Kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, w tym stworzony przez Lexusa system Safe Exit Assist, który zapobiega otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją

Charakterystyka Lexusa RX

Charakterystyka Lexusa RZ

Zapytaj o ofertę dla Ciebie
Pobierz Cennik Lexusa RZ

Nie jest to samochód, w którym napęd elektryczny zastąpił konwencjonalny silnik. Powstał zgodnie z zasadami Lexus Electrified, maksymalnie wykorzystując potencjał nowych technologii, by zagwarantować optymalne osiągi i zapewnić radość z jazdy.„Zgodnie z naszą wizją wykorzystujemy zelektryfikowane technologie do poprawy osiągów pojazdu, by także przyszłe pokolenia mogły nadal czerpać przyjemność z jazdy” – stwierdził główny inżynier Takashi Watanabe.Nowy Lexus RZ został zaprojektowany zgodnie z zasadami marki, aby łączyć sportową dynamikę jazdy z wykonaniem na najwyższym poziomie.

Marka wykorzystała swoje bogate doświadczenie w produkcji zelektryfikowanych pojazdów, by połączyć korzyści, jakie daje bateryjne auto elektryczne z unikalnym dla Lexusa stylem prowadzenia. Jest to widoczne m.in poprzez zastosowanie opcjonalnego układu kierowniczego One Motion Grip w technologii steer-by-wire, który współpracuje z nowym napędem na cztery koła DIRECT4.Fundamentem dobrego, intuicyjnego prowadzenia jest stworzona specjalnie dla aut elektrycznych platforma, która zapewnia wysoką sztywność nadwozia, nisko położony środek ciężkości i duży rozstaw osi.

RZ 450E TO PIERWSZY LEXUS, KTÓRY ZOSTAŁ STWORZONY OD PODSTAW JAKO BATERYJNE AUTO ELEKTRYCZNE.

Mocny akumulator litowo-jonowy został zintegrowany z platformą i umieszczony pod podłogą kabiny, a jego parametry są cały czas monitorowane, by zapewnić wysoką wydajność przez długi okres.RZ na nowo interpretuje charakterystyczne dla Lexusa kształty, a stworzona z myślą o autach elektrycznych płyta podłogowa oraz napęd elektryczny dały stylistom pełnię nowych możliwości. Wnętrze RZ, zgodnie z zasadami gościnności Omotenashi oraz kunsztem rzemieślniczym Takumi, jest proste i zarazem luksusowe, a kabinę cechuje lekkość i przestronność.Jako auto bezemisyjne Lexus RZ przybliża markę do osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz budowy zrównoważonego modelu biznesowego.

Skupiono się nie tylko na bezemisyjności i jak najwyższej wydajności napędu, ale wzięto pod uwagę cały cykl życia auta – od dostarczenia części, przez produkcję i użytkowanie, aż po jego utylizację. W fabryce Lexusa Motomachi, gdzie będzie powstawał model RZ, już wdrożono nowe procedury, by zminimalizować skutki najbardziej emisyjnych procesów.Nowy RZ to kolejny etap w realizacji strategii Lexusa, by do 2030 roku w Europie Zachodniej i Środkowej stać się marką w 100 procentach elektryczną. Od 20 kwietnia pierwsi europejscy klienci będą mogli rezerwować samochody, a pierwsze egzemplarze mają być dostarczone na przełomie roku. W Polsce rezerwacje zostaną uruchomione na początku maja.

ELITARNY W KAŻDYM WYMIARZE

01

KSZTAŁT PRZEDNIEGO PASA PODKREŚLA ELEKTRYCZNY CHARAKTER RZ

W związku z brakiem silnika spalinowego maska została obniżona, a liczba wlotów powietrza zredukowana. Przez ostatnią dekadę modele Lexusa wyróżniały się kształtem osłony chłodnicy. W RZ kształt ten otrzymał trójwymiarowość i został wpisany w linię nadwozia. Ten styl nadwozia będzie nowym motywem przewodnim w designie przyszłych modeli Lexusa. Przestrzennie narysowany obszar o trójwymiarowej formie zastąpił tradycyjny „grill”. Większa swoboda w projektowaniu umożliwiła stworzenie bardziej muskularnych sekcji bocznych. To wrażenie potęguje opcjonalne dwukolorowe nadwozie z kontrastującymi czarnymi przestrzeniami. Reflektory mają nową konstrukcję, są niezwykle smukłe i zostały wpisane w pas przedni. Światła do jazdy dziennej zaprojektowano w kształcie litery L znanym z innych modeli Lexusa, a główne reflektory i kierunkowskazy schowano głębiej w przednią część nadwozia.

MOCNA SYLWETKA

Profil nadwozia wznosi się ku tyłowi. Ostro zarysowany przód podkreśla zwinność i dynamikę, a projekt tyłu akcentuje komfort przestronności SUV-a. Nowy elektryczny model Lexusa otrzymał duże, 18- lub 20-calowe koła. Duży rozstaw osi, wynoszący 2 850 mm, i umieszczona pod podłogą bateria pomogły w osiągnięciu doskonałego wyważenia oraz nisko położonego środka ciężkości. Konsekwencją dużego rozstawu osi są także bardzo krótkie zwisy.

02

POZOSTAJĄC W STYLU HIGH-TECH

Charakter bateryjnego auta elektrycznego jest uwidoczniony także w tylnej części nadwozia, która otrzymała modny kształt w stylu high-tech. Przedzielony tylny spojler wydłuża optycznie dach, a także poprawia stabilność auta. Listwa świetlna ciągnąca się przez całą szerokość pasa tylnego to znak rozpoznawczy nowych aut Lexusa. W modelu RZ ma ostry, minimalistyczny wygląd, potęgując wrażenie prostoty i precyzji.

03

04

LEXUS DRIVING SIGNATURE

Głównym celem inżynierów odpowiadających za osiągi i układ jezdny modelu RZ było wypracowanie charakterystyki prowadzenia zgodnej z koncepcją Lexus Driving Signature. Koncepcja ta opiera się na trzech filarach – pewności prowadzenia, kontroli na autem i komforcie jazdy w każdych warunkach. Wykorzystano do maksimum atuty bateryjnego napędu elektrycznego, poprawiając reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia.

Podczas opracowywania samochodu główny inżynier Takashi Watanabe skupił się na tym, by prowadzenie auta dawało naturalne odczucia, a samochód precyzyjnie reagował na polecenia kierowcy. W tym celu stworzono opcjonalny system One Motion Grip, czyli pierwszy na świecie układ kierowniczy steer-by-wire z wolantem, a także zastosowano bardzo precyzyjny napęd na cztery koła DIRECT4. Ze szczególną uwagą zadbano o doskonałą widoczność z fotela kierowcy, a także o dostarczanie kierującemu informacji zwrotnych oraz stabilne zachowanie nadwozia przez cały czas.

SPECJALNA PLATFORMA DLA

ELEKTRYCZNYCH AUT LEXUSA

Jakość i właściwości nowej platformy eTNGA pomogły Lexusowi RZ w osiągnięciu prowadzenia zgodnego z koncepcją Lexus Driving Signature. Wytrzymała platforma umożliwiła optymalne rozmieszczenie napędu elektrycznego i baterii, obniżenie masy i optymalne rozłożenie mas między przodem i tyłem, a także zapewniła wysoką sztywność całej konstrukcji. Te wszystkie aspekty wpływają na pewność prowadzenia, poczucie kontroli nad autem i komfort kierowcy.W konstrukcji RZ zastosowano materiały i metale o wysokiej wytrzymałości, a zaawansowane procesy konstrukcyjne zapewniają wyjątkową trwałość. Ponadto elementy są ze sobą połączone w taki sposób, by zachować niską masę. Dzięki temu auto prowadzi się precyzyjnie i komfortowo.

05

REDUKCJA HAŁASÓW I WIBRACJI

Choć bateryjny napęd elektryczny generuje mniej hałasu, jego cicha praca sprawia, że odgłosy z drogi i otoczenia pojazdu są bardziej słyszalne. Projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za RZ uznali za priorytet zapewnienie pasażerom komfortu i ciszy w kabinie. Strategia redukcji hałasów opiera się na izolowaniu wnętrza od wszelkich zewnętrznych odgłosów i precyzyjnym wyciszeniu kabiny nawet w takich miejscach jak tylne fotele. Zastosowano też udoskonalony system aktywnej kontroli dźwięków, generujący dźwięk silnika, który podkreśla dynamikę auta.

06

07

UKŁAD E-AXLE

Nowy RZ wykorzystuje układ e-Axle, który zadebiutował wraz z modelem UX 300e. To kompaktowy, modułowy system, na który składają się silnik, przekładnia oraz elektroniczny moduł sterujący (ECU) umieszczone pomiędzy napędzanymi kołami. W RZ rozwiązanie to jest stosowane zarówno z przodu, jak i z tyłu, w połączeniu z napędem na cztery koła DIRECT4. Ich zadaniem jest dostosowanie rozkładu mocy, poprawa przyczepności i zachowania auta w trudnych warunkach drogowych.Układ e-Axle pracuje cicho, jest wydajny i precyzyjnie dostarcza moc. Przedni silnik wytwarza 150 kW, tylny 80 kW, a łączna moc wynosi 230 kW. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji te silniki charakteryzują się wysoką wydajność. Kompaktowe wymiary tego rozwiązania pomogły też w wygospodarowaniu większej przestrzeni dla akumulatora, a także w kabinie i bagażniku.

08

NAPĘD NA CZTERY KOŁA DIRECT4 – PO RAZ PIERWSZY W LEXUSIE

RZ jest pierwszym modelem Lexusa z napędem DIRECT4, który współpracuje z dwoma układami e-Axle. Stosowany wyłącznie w Lexusie inteligentny napęd DIRECT4 stale równoważy przyczepność wszystkich czterech kół, intuicyjnie i płynnie rozdzielając moment obrotowy.W systemie DIRECT4 czujniki modułu ECU zbierają informacje, oceniają i reagują na szereg czynników, w tym prędkość pojazdu, kąt skrętu i siły przeciążenia. Na podstawie tych danych obliczany jest właściwy moment obrotowy i przekazywany na każdą z osi, by zapewnić maksymalną przyczepność. Rozkład momentu obrotowego między przód i tył może być dostosowany w zakresie od 0 do 100 lub od 100 do 0 w ciągu milisekund – to zdecydowanie szybciej niż w przypadku jakiegokolwiek systemu mechanicznego. DIRECT4 poprawia również precyzję pracy układu kierowniczego.

ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE

Lexus wprowadził do RZ wiele zaawansowanych technologii, które zwiększają komfort podróży, zgodnie z zasadami gościnności Omotenashi. Dwie nowości Lexusa to fotochromatyczny dach panoramiczny ze specjalną powłoką redukującą promieniowanie cieplne oraz promiennikowy system ogrzewania kabiny dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu.

09

POZNAJ BLIŻEJ NOWEGO LEXUSA RZ

Click to play video

zadzwoń do nas: 22 117 66 57

lub wypełnij poniższy formularz.

Jeśli chcesz skorzystać z jazdy testowej lub otrzymać od nas indywidualną ofertę na Lexusa RZ,

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Zobacz klauzulę informacyjną

* Podana korzyść dotyczy modelu RZ w wersji Omotenashi wraz z pakietem Luxury.

**Prezentowana rata netto Leasingu KINTO ONE dotyczy modelu RZ w wersji BUSINESS (nie dotyczy prezentowanej wersji wyposażenia oraz lakieru 4Y5 SONIC COPPER oraz BI-TONE). Rata ta została sporządzona w oparciu o aktualną cenę pojazdu i obowiązujące stopy procentowe i na podstawie następujących założeń: okres umowy 24 mies., opłata wstępna 10% ceny pojazdu, łączny limit przebiegu do 30 000 km. Kalkulacja z dnia 01.03.2024 r. Przyznanie finansowania w ramach Leasingu KINTO ONE uzależnione jest od oceny zdolności kredytowej potencjalnego leasingobiorcy. Przedmiotowa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu K.c., przeznaczona jest wyłącznie dla przedsiębiorców. Finansującym jest Toyota Leasing Polska Sp. z o. o.z siedzibą w Warszawie. Szczegóły u Autoryzowanych Dilerów Lexusa. Szczegóły dotyczące spalania lub emisji CO2 są dostępne na lexus-polska.pl.

***Prezentowana rata netto Leasingu KINTO ONE dotyczy modelu RZ w wersji OMOTENASHI z roku produkcji 2023. Rata ta została sporządzona w oparciu o aktualną cenę pojazdu i obowiązujące stopy procentowe i na podstawie następujących założeń: okres umowy 24 mies., opłata wstępna 10% ceny pojazdu, łączny limit przebiegu do 30 000 km. Kalkulacja z dnia 08.03.2024 r. Przyznanie finansowania w ramach Leasingu KINTO ONE uzależnione jest od oceny zdolności kredytowej potencjalnego leasingobiorcy. Przedmiotowa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu K.c., przeznaczona jest wyłącznie dla przedsiębiorców. Finansującym jest Toyota Leasing Polska Sp. z o. o.z siedzibą w Warszawie. Szczegóły u Autoryzowanych Dilerów Lexusa. Szczegóły dotyczące spalania lub emisji CO2 są dostępne na lexus-polska.pl.

DANE KONTAKTOWE


Lexus Warszawa Puławska

ul. Puławska 562

02-884 Warszawa


Lexus Warszawa Puławska

Sprawdź godziny otwarcia
22 117 66 57
info@lexuswarszawa-pulawska.pl
Click to play video

NASZ SALON I SERWIS

POZNAJ

W sercu Warszawy istnieje miejsce, gdzie żyją wyjątkowe gatunki Lexusa. Zwinne i rodzinne SUV-y, eleganckie i wygodne sedany, kochające miasto crossovery, do tego miejsca zajrzą także czasami dostarczające sportowych emocji coupé. Każdy, kto je odwiedza, ugoszczony zostanie zgodnie z japońską sztuką Omotenashi.


Istnieje w Warszawie miejsce, gdzie spełniają się motoryzacyjne marzenia.

Zapraszamy do salonu Lexus Warszawa Puławska.

Wszelkie informacje, zawarte w niniejszej witrynie, są przeznaczone tylko dla celów informacyjnych, nie są prawnie wiążące i nie stanowią oferty handlowej.

Polityka prywatności

Kontakt do salonu Lexus Warszawa-Puławska:

22 117 66 58; 22 117 66 59